Un espectacle que s’adapta a l’espai on es representa.

Inventions té el focus en la relació de la música i la dansa, situant el resultat d’aquesta investigació en espais que, per la seva sonoritat o arquitectura, permetin aquesta trí­ada màgica d’espai-música-moviment. A cada lloc, Inventions adoptarà  una forma diferent adaptada al lloc en concret. Treballem amb la profunditat i l’alçada de l’espai, amb la sonoritat, i assegurant per al públic una bona visibilitat. Treballem amb l’especificitat de l’espai durant uns dies per descobrir i desvelar el potencial escènic i sonor.

LA MÚSICA

La música és un trenat d’alguns fragments de Cantates amb algunes parts de la Partita número II (en particular amb l’èmfasi en la versió de la Xacona per quartet de veus i viola­) i algunes peces remarcables de L’Art de la Fuga en versió per a quartet de cordes. El director musical Joel Bardolet, i Quiteria Muñoz la coordinadora del quartet de veus lí­riques sota la direcció general de Bardolet.

Fanny Thollot, enginyera de so i compositora, crea un mon sonor que acompanya i crea paisatges a partir de la música barroca i de les particularitats de l’espai, movent el so a diferents zones perceptives treballant la distribució del so i la seva voluminositat.

Descobrir la sonoritat dels espais es converteix en un exercici d’escolta no només de la qualitat musical, sinó experiencial i perceptiu. El so transforma l’espai i li dona mesures polítiques, intangibles però certes. El so habita l’espai, com ho fem els humans, i es revelador de ficcions, evocacions i paisatges que ressonen en nosaltres.
Això­ com l’espai canvia el so, el so ens canvia a nosaltres, que canviem l’espai, en un cercle d’afectacions que podem atendre i deixar que s’inscrigui en la dramatúrgia de l’espectacle.

El laboratori constant sobre aquests afectacions ens condueix a la construcció de cada una de les propostes per cada nou espai. El grup de músics/intèrprets són partí­cips d’aquesta recerca, des de la seva fisicitat i la seva personalitat escènica.

L’ESPAI

L’interès d’Inventions en la recerca de les particularitats sonores i escèniques de cada lloc, de l’arquitectura i la dinàmica de l’espai on presentem la peça. Una recerca sobre la història, els materials, la llum, la sonoritat i la capacitat de transformació que tenen els indrets escollits. L’escolta d’aquestes particularitats permet un procés de revelació dels potencials escènics i la construcció de propostes úniques creades especí­ficament per l’entorn.

Un espai ens ofereix la seva vida, els seus materials de construcció, la seva llum i la presència de la gent que l’ha habitat. Un procès d’immersió que mitjançant la documentació, l’escolta i la imaginació ens permet desvelar la poètica, a vegades amagada, de cada lloc, de cada espai.

Treballem amb la possibilitat d’utilitzar la llum natural, la sedimentació de les capes i traces que deixa el temps i amb una mirada especial sobre l’enquadrament de la peça, de l’angle i el punt de vista de l’espectador.

Creació per a espais singulars.

El primer lliurament d’aquest nou projecte va tenir lloc el 2020 en els següents festivals:
Festival Grec Barcelona-Festival Bachcelona i Festival Internacional Temporada Alta de Girona. Després de la seva presentació s’ha pogut veure adaptat i representat a espais com La Villette de París; entre altres.

Direcció : María Muñoz i Pep Ramis.
Ajudants de direcció : Leo Castro, Federica Porello.
Creació i dansa :  Pep Ramis, María Muñoz, Federica Porello, Leo Castro, Zoltan Vakulya, Miquel Fiol, Enric
Fàbregas.
Direcció musical : Quiteria Muñoz i Joel Bardolet.
Quartet de corda :  Joel Bardolet, violí ; Jaume Guri, violí ; Masha Titova, viola, i Daniel Claret, violoncel. 
Quartet de veus : Quiteria Muñoz, soprano ; David Sagastume, contratenor; Mario Corberán, tenor, i Giorgio
Celenza, baix.
Música : Johann Sabastian Bach
Textos : Nick Cave, Erri de Luca.
Espai sonor : Fanny Thollot.
Il·luminació :  August Viladomat 
Escenografia : Pep Ramis
Vestuari : CarmePuigdevalliPlantés.
Edició de vídeo: Leo Castro.
Tècnic de so : Andreu Bramon
Tècnic d’escenari : Genís Cordomí. 
Producció : Mal Pelo; 
Coproducció : Grec Festival de Barcelona ; Temporada Alta, Festival Internacional d’Arts Escèniques ; ICEC,
Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya; Diputació de Girona. 
Amb la col·laboració de : L’animal a l’esquena – Centre de Creació de Celrà ; Théâtre de la Ville – Paris / La
Villette.
Producció : Gemma Massó / Comunicació i distribució : Rita Peré / Relacions exteriors : Anso Raybaut.

Fotografies